Der spekuleres

For hvad er egentligt vigtigst? Og bliver omkostningerne for store ved det ene eller det andet?

Der er to ting jeg gerne vil – det ene har store økonomiske omkostninger og det andet har store familiemæssige omkostninger, og hvad er så værst? Eller bedst? Og hvordan pokker kan jeg vide om og hvornår omkostningerne bliver for store? Både af den ene og den anden slags…

Det handler selvfølgelig om job, eller mangel på samme. Der er vigtigt for mig at mit job er spændende og noget der gør mig glad. Det er ok at det tager meget af min energi også selvom det bliver en lille smule på bekostning af familien. Men der er jo også en grænse. Og nogengange må man gå på kompromis. Jeg har bare ikke lyst til det. At have et job som kun er lidt spændende eller ikke gør mig helt så glad. For det tager også min energi. Så er det bedre at blive hjemme med børnene, det kunne være fedt, men et stort spring økonomisk. Og måske ville jeg i virkeligheden blive en lille smule knotten med tiden, for hvornår er der så tid til MIG? Og det jeg gerne vil. Øv, hvor er det svært. Mit hoved sprænges!

Skriv en kommentar